پیشبینی شیوع وسیع آنفلوآنزای خوکی در ایران
 
دانستنی ها
از این که سایت ما را انتخاب کردید متشکریم

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران پیش بینی کرده است که ظرف دو تا سه سال آینده حداقل 10 میلیون نفر در ایران به آنفلوآنزای خوکی مبتلا شوند و نسبت به احتمال تلفات بالای ناشی از آن در کشور ابراز نگرانی کرده است.

دکتر حسینعلی شهریاری این اطلاعات را پس از شرکت در جلسه ای در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور برخی از مدیران وزارت بهداشت ارائه کرد با این حال نگفت که این پیش بینی برچه اساسی به دست آمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر وی گفت براساس آخرین آمار وزارت بهداشت اکنون 42 نفر در ایران به ویروس "اچ1ان1" (عامل آنفلوآنزای خوکی) مبتلا هستند اما افزود: "پیش بینی می شود ظرف دو تا سه سال آینده حداقل 10 میلیون نفر در کشورمان به این آنفلوآنزا مبتلا شوند که این موضوع نگران کننده است."

او به ویژه در مورد مواردی که شناسایی نخواهند شد، از جمله در مناطق دور افتاده، ابراز نگرانی کرد: "در خوشبینانه ترین حالت از هر 200 نفر مبتلا که شناسایی نشوند یک نفر فوت می کند و این موضوع با توجه به اینکه در مناطق دور افتاده مردم به مراکز درمانی دسترسی ندارند می تواند با شدت بیشتری رخ دهد."

او هشدار داد که علائم آنفلوآنزای خوکی شبیه به آنفلوآنزای معمولی است بنابراین ممکن است فرد به پزشک مراجعه نکند یا به علت تاخیر در مراجعه در مراحل خطرناک بیماری قرار گیرد.

وی افزود: "به شدت نگران مرگ و میر بالای ناشی از شیوع این بیماری در کشور هستیم."

او گفت: "سرعت انتشار این بیماری دو تا سه برابر آنفلوآنزای معمولی است که با توجه به سفر زائران به خانه خدا و بروز سرفه های مزمن در اغلب زائران پس از بازگشت از این سفر، مطمئنا آمار مبتلایان بیشتر خواهد شد."

وی همچنین از سازمان حج و زیارت انتقاد کرد که چرا زائران را با تهدید جریمه مجبور به انجام سفر حج می کند. او از زائران خواست پس از بازگشت از زیارت از روبوسی با دیگران خودداری کنند تا بیماری منتشر نشود.

پیشتر نیز شماری از مقام های ایرانی در ارتباط با سفر زائران، به ویژه به عربستان سعودی، و احتمال تلفات ناشی از ابتلا به این بیماری ابراز نگرانی کرده بودند.

قرار است طرحی دو فوریتی در ارتباط با جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای خوکی در مجلس ارائه شود.

سازمان جهانی بهداشت می گوید ویروس آنفلوآنزای خوکی به 160 کشور رسیده است و هنوز در مراحل ابتدایی است.

این سازمان می گوید تعداد مبتلایان به این بیماری در طی دو سال آینده ممکن است به 2 میلیارد نفر برسد.

سازمان بهداشت جهانی می گوید که اکثر موارد ابتلا به ویروس "اچ 1 ان 1" ملایم است و بسیاری از بیماران بدون کمک پزشکی بهبود می یابند و دیگر متوقف کردن روند گسترش این ویروس در جهان ممکن نیست.

کارشناسان بهداشتی از جمله راه های پیشگیری از انتقال ویروس اچ 1 ان 1 را دست ندادن، روبوسی نکردن و اجتناب از صرف وقت دراز مدت در مکان های عمومی شلوغ دانسته اند.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 21 مهر 1387برچسب:, :: 11:27
حسین و رضا

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانستنی ها و آدرس baradarandalton.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 62
بازدید ماه : 62
بازدید کل : 54931
تعداد مطالب : 107
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



-->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

Up Page
این صفحه را به اشتراک بگذارید

<



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

.

خطاطي نستعليق آنلاين http://khanwars.static.xs-software.com/signatures/global/world_28/22924.jpg